ORTODONTİ NEDİR?

Ortodonti, Diş Hekimliğinin bir uzmanlık anabilim dalıdır. Diş ve çene bozuklukların teşhis, tedavi ve önlenmesidir. Bu uzmanlık alanı kapanış bozuklukları (malocclusion) olan insanlara çözümler sunar. Ortodontik tedavi genelde braket, şeffaf plak gibi düzeltici teknikler kullanımı içerir.

Ortodontik Tedaviler

. Dişleri düzeltmek
. Kapanış bozukluklarını düzeltmek
. Boşlukların kapatılması
. Diş ve dudakları düzgün hizalamak
. Aralıklı dişlerin ( Diastema) tedavisi
. Gömülü dişlerin sürdürülmesi
. Derin kapanış (Deep Bite) tedavisi
. Ters kapanış (Cross bite) tedavisi
. Çene bozuklukları

Ortodontik tedavi, küçük çocuklarda çene gelişimine yardım ederek dişlerin doğru pozisyonlarda olmalarına yardımcı olur, yetişkinlerde ise var olan çapraşıklık ve kapanış bozukluklarının düzeltilmesini sağlar.

ORTODONTİK TEDAVİYE İHTİYACIM VAR MI ?

1. Dişlerinizde fark edilen konum bozuklukları veya çapraşıklık
2. Alt veya üst çeneniz de gözle görülen ilerilik, gerilik veya yüzün diğer kesimleri ile bir uyumsuzluk varsa,
3. Gülümsemeniz de sizi rahatsız eden bir durum varsa, mesela gülerken diş etleriniz aşırı gözüküyor veya ağız kenarlarında karanlık sahalar oluşuyorsa,
4. Çene ve diş ilişkileriniz yüzünden ısırma ve çiğneme problemleri yaşıyorsanız,
5. Ağzı solunumu yapıyor, parmak emiyor, tırnak yiyorsanız veya geçmişte bunun gibi bazı uzun süren kötü alışkanlıklarınız oldu ise,
6. Ağzınızı kapatmakta güçlük çekiyorsanız, dudaklarınız kapanışı sağlamaya yetmiyorsa,
7. Çene eklemlerinizden ses geliyor, çene kaslarınızda ağrı hissediyor veya çene kilitlenmeleri yaşıyorsanız, alt çeneniz sanki üst çenenizin içine hapsolmuşsa,
8. Dudak damak yarığı veya benzer bir sendromla doğmuşsanız,
9. Ailenizde ortodontik problem yaşamış veya dişlerini çok erken yaşta kaybetmiş bireyler varsa,
10. Çapraşıklık sebebi ile dişlerinizi iyi temizleyemiyor ve bu nedenle diş eti problemleri yaşıyorsanız,
11. Dişlerinizin arasında geniş boşluklar varsa,
12. Diş hekimleriniz kaplama veya dolgularınızı yaparken dişinizin pozisyonundan kaynaklı bir zorluk yaşıyorsa,
13. Erken süt dişi çekimi yapılmışsa,
14. Dilinizi ön dişlerinizin arasına sokarak yutkunuyor ve konuşuyorsanız, dişlerinizi sıktığınızda, alt ve üst kesici dişleriniz birbiri ile temas etmiyorsa,
Bütün bunlar ''Ortodontik Tedaviye'' aday olabileceğinizin bir göstergesidir.

ORTODONTİ TEDAVİSİ KAÇ YAŞINDA BAŞLAR ?

Genel bilinenin aksine, ortodonti tedavisinde 7 yaşından 70 yaşına kadar tedavi mümkündür. Ortodonti tedavisi, yalnızca ağız ve çene bozuklukları için değil, köprü yada protez yapımı öncesi, gömülü dişlerin sürdürülmesi vb. tedaviler için de kullanılmaktadır. Ayrıca çene ameliyatları öncesi ve sonrası ortodonti tedavisi kullanılmaktadır. İlk ortodonti randevusunun 7 yaşında alınması doğru olur.

ORTODONTİ TEDAVİSİ NE KADAR SÜRMEKTEDİR ?

Ortodontik tedavinin süresi anomalinin şiddetine göre değişmektedir. Tedavide iki safha vardır. Aktif tedavi ve devamındaki Koruyucu tedavi. Aktif tedavi, 6 ay ile 24 ay arası sürmekte ve olumlu sonuç alınmaktadır. Bazı kapanış bozuklukları tek fazlı bir tedaviyle halledilebilirken bazı tedaviler iki-üç fazda olmaktadır. Aktif tedavinin sona ermesi ile başlayan Pasif tedavi 2 ile 3 sene arası sürmektedir. Tedavilerde iyi sonuç alınması için hasta, ailesi, aile diş hekimi ve ortodontist arasındaki iyi bir takım çalışması önemlidir. Ortodonti tedavisi iki ana bölümden oluşmaktadır:

. Tedavi safhası: Ortodontik tedavi bugün artık her yaşta uygulanabilmektedir. Tedaviler sabit ve hareketli apareylerle (Şeffaf plak) yapılabilmektedir.
. Pekiştirme safhası: bu bölümde tedavi ile elde edilen sonuçların korunması amaçlanmakta olup bu dönemde pasif özel pekiştirme apareyleri kullanılmaktadır.

BİZİMLE İLETİŞİME GEÇİN

Çavdar Ortodonti Kliniği